Menu
TOPZINE.cz
Hudba

Yann Tiersen: Je chyba, brát mě jako skladatele filmové hudby

Oldřich Mánert

Oldřich Mánert

21. 7. 2011

!Exkluzivní rozhovor!Vystoupení francouzského multiinstrumentalisty Yanna Tiersena patřilo k absolutním vrcholům letošního ročníku Colours of Ostrava. Pár hodin před samotným koncertem poskytl Tiersen našemu serveru exkluzivní rozhovor. Jaké bude jeho chystané album? Za Topzine.cz se ptal Oldřich Mánert.

Yann Tiersen při rozhovoru na Colours of Ostrava, Foto: Martin Chochola, Topzine.cz

Vaše poslední album Dust Lane je tak trochu odlišné od minulých nahrávek. Budete v podobném stylu pokračovat i v budoucnu?

Nemyslím si, že Dust Lane je výrazně odlišné od mých předcházejících alb, jedná se spíše o pomalou evoluci. Přeci jen je mezi Dust Lane a mou předcházející nahrávkou propast více než pěti let, takže jsem měl dost času na vlastní hudební vývoj.

Vystoupení Yanna Tiersena patřilo k absolutním vrcholům Colours of Ostrava 2011

V návaznosti na předcházející otázku, jaké bude vaše chystané album Skyline?

Je na něm znát přirozený vývoj z Dust Lane, je ale také v určitých ohledech odlišné. Je obtížné ho takhle v pár větách popsat. Pro mne bylo Dust Lane koncem určitého období mého života a se Skyline začínám v podstatě od začátku.

Foto: Martin Chochola, Topzine.cz

Jak se vám spolupracovalo s producentem Kenem Thomasem, který se proslavil zejména mixáží desek Sigur Ros?

Spolupráce byla opravdu skvělá, Ken Thomas mixoval už Dust Lane. Práce sním je opravdu jednoduchá, protože rozpozná tu správnou hudební cestu, jakou od něj já požaduji. S Kenem se pracuje rychle, jednoduše, což je vždy základem pro kvalitní album.

Mezi fanoušky jste se proslavil zejména svou hudbou k filmu Amélie z Montmartru. Plánujete v nejbližší době nějaké další filmové projekty?

V nejbližší době se zatím rýsuje pouze jeden filmový projekt, na kterém bych mohl po hudební stránce spolupracovat. Musím ale říct, že je od publika chyba, považovat mě za skladatele filmové hudby. Většinu času totiž pracuji jen na mých sólových projektech.

Je nějaký rozdíl při komponování hudby pro film a pro vaše sólová alba?

Nemyslím si, přistupuji k těmto dvěma hudebním žánrům stejně. Jen mám prostě občas štěstí, že se má hudba líbí režisérovi. Maximálně zvednu telefon a zeptám se ho, zda mojí hudbu může použít a on jednoduše odpoví ano nebo ne a nic víc. Složil jsem pouze dva soundtracky za posledních patnáct let, což opravdu není mnoho.

Dočetl jsem se, že máte rád hudbu Serge Gainsbourga. Byl to jeden z důvodů, proč jste v minulosti spolupracoval s jeho múzou Jane Birkin?

Ne ne, ona mě sama požádala, abych s ní spolupracoval na jedné skladbě. Udělalo mi to radost, takže jsem tuto skladbu zařadil na mé album. Následně mě také poprosila, zda bych pro ni nesložil něco dalšího na její chystané DVD. Ona je prostě skvělá, takže se mi s ní spolupracovalo skvěle a jméno Serge Gainsbourga tedy nebylo tím důvodem, proč jsem na její nabídku kývl.

Otázka na závěr. Kdo je vaším oblíbeným filmovým skladatelem nebo muzikantem obecně?

O filmové hudbě toho opravdu moc nevím. Mou oblíbenou kapelou jsou ale Noi.

Yann Tiersen se mezi širším publikem proslavil zejména svou hudbou pro cenami ověnčený film Amélie z Montmartru. Patří ale do skupiny všestranných hudebníků, kteří se nebojí originálního mixování žánrů. Jeho sólové počiny pravidelně sklízejí jak posluchačské, tak kritické pozitivní ohlasy. Jeho chystané album Skyline patří k nejočekávanějším nahrávkám letošního roku.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Yann Tiersen: Je chyba, brát mě jako skladatele filmové hudby