Městská divadla pražská uvedou v sobotu 16. března svéráznou adaptaci povídek Karla Čapka. Pod režijní taktovkou Arnošta Goldflama se rodí Věštkyně, vraždy a jasnovidci.
Arnošt Goldflam hledal temná místa Čapkových povídek. Zdroj: Alena Hrbková, MDP
Arnošt Goldflam spolupracuje s Rokokem podruhé. V roce 2008 upravil pro divadlo Zlaté úhoře podle textů Oty Pavla. Letos přichází na přetřes Karel Čapek a temná stránka jeho Povídek z jedné a druhé kapsy.
Městská jdou po stopách českých klasiků
„Pokusil jsem se asi z pěti povídek, kde se vyskytují ty různé záhadné postavy, jako jasnovidci, věštkyně a také vrahové, udělat souvislý příběh,“ líčí proces vzniku inscenace Goldflam.
Arnošt Goldflam
Brněnský rodák židovského původu má mnoho povolání. Píše pro děti i dospělé, režíruje, učí budoucí spisovatele. Vidět ho ale můžete i jako herce. Nepřehlédnutelný byl například v pohádce Lotrando a Zubejda, několik epizod strávil i v oblíbených Četnických humoreskách. Jeho divadelní hry mají na repertoáru jak profesionální, tak spousta amatérských souborů.
Adaptace stěžejních literárních děl minulosti jsou jedním z dramaturgických směrů, kterými se Městská divadla pražská vydala už dávno.
Aktuálně můžete na prknech divadel ABC a Rokoko vidět Saturnina od Zdeňka Jirotky nebo Želary autorky Květy Legátové. V minulosti pak na zdejších jevištích ožily třeba Hrabalovy Postřižiny s Bárou Polákovou v roli Maryšky.
O věštkyně nebude nouze. A co vraždy?
A malý náhled do budoucnosti. Na březen příštího roku chystají Městská divadla pražská inscenaci Bylo nás pět. Slavný román Karla Poláčka upravuje opět Arnošt Goldflam.
Věštkyně, vraždy a jasnovidci, Divadlo Rokoko, scénář: Karel Čapek/Arnošt Goldflam, režie: Arnošt Goldflam, hrají: Hana Doulová, Vladimír Čech/Vladimír Marek, Jan Vlasák, Vasil Fridrich/Jiří Hána, Lukáš Jurek, Dana Batulková, Petr Klimeš a další.
Premiéra: sobota 16. března