Menu
TOPZINE.cz
Cestování

Veletrh Holiday World letos nebyl světový. Převládali domácí hráči

Hana Chytrá

Hana Chytrá

15. 2. 2011

!Fotogalerie!I na Holiday Worldu byla patrná světová krize. Pořadatelé se s tím vypořádali po svém a taktně veletrh pojmenovali 20. středoevropský veletrh cestovního ruchu. Název měl totiž zakrýt výraznou absenci světových zemí. 

FOTO: veletrh Holiday World, Praha

veletrh Holiday World, Praha, Foto: Vojta Herout, Topzine.cz

Letošní jubilejní ročník, který proběhl ve dnech od 10. do 13. února, měl poněkud zvláštní složení. Celému veletrhu dominovalo české zastoupení v podobě prezentace krajů, regionů a jednotlivých, turisticky významných oblastí. Na zbytku vystavovací plochy se poté bez ladu a skladu nacházel zbytek světa a středoevropské země. Těch opravdu málo světových zemí jako Izrael, Filipíny či Maroko se nesmyslně mísilo se zeměmi Evropy. Zastoupení tu mělo například Turecko, Německo, Švýcarsko nebo Maďarsko. 

Běžný návštěvník byl trochu zmaten, nebyla možnost proniknout do tajů koncepce a moc tomu nepomáhal ani fakt, že občas pořadatelé přestřelili úplně. Ideálním příkladem bylo umístění stánku Jamajky vedle stánku regionu Šumavy. 

Snaživé Slovensko 

Asi nejvíce zaujaly stánky a prezentace Slovenska, takzvané hostitelské země výstavy, a Řecka. Řecko si uvědomuje svoji ztrátu coby turistického gigantu na trhu a snaží se svoji pozici opět upevnit. I na veletrhu mělo největší výstavní plochu a byla vidět snaha. Bohužel kromě klasických reklamních propagačních materiálů nemělo co nabídnout a jejich vystavovací prostory zely prázdnotou. Zato Slovensko se činilo. Do prezentace se obulo se vší vervou a snažilo se návštěvníky upoutat. 

Obvyklé bonusy, které nepřekvapí 

V rámci vystavovatelů nechyběly ani doprovodné akce – stánek časopisu National Geographic, výrobci šperků či prodavači přírodní kosmetiky. Možnost zakoupení knižních průvodců či jazykových kurzů bylo samozřejmostí. Na veletrhu nechybělo ani občerstvení v podobě arabské kavárničky a menší jídelny pro veřejnost. 

Již klasicky celý veletrh provázela hudební produkce jednotlivých vystavovatelů, maskoti, usměvaví promotéři a promotérky, soutěže,  kvízy a ochutnávky. Ochutnávat a zakoupit se dalo ledacos, od textilních výrobků z Tibetu přes švýcarskou čokoládu a sýry až po medovinu a luxusní vína.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Veletrh Holiday World letos nebyl světový. Převládali domácí hráči