Německý oděvní řetězec New Yorker čelí žalobě od kapely The Rolling Stones kvůli neoprávněnému užití jejich loga. V České republice mělo být použito za účelem propagace letního výprodeje.
Jedna z variací loga k 50. výročí kapely. Zdroj: rollingstones.com
Vedoucí New Yorkeru Fritz Knapp považuje reakci kapely za neadekvátní. Podle něj není logo jejím vlastnictvím, zejména ne tehdy, pokud prošlo úpravou Knappova grafického oddělení.
Právní zástupci firmy Musidor se sídlem v Amsterdamu, již mají na starosti portfolio značek spadajících pod The Rolling Stones, jsou však toho názoru, že se New Yorker zneužití loga dopustil. Důvodem má být dle jejich vyjádření skutečnost, že mělo být použito ke komerčním účelům.
Po firmě proto chtějí uhradit 270 tisíc eur (v přepočtu necelých sedm milionů korun), přičemž téměř patnáctina částky (20 tisíc eur) má připadnout na uhrazení pokuty a soudních výloh.
Vniveč přijdou plakáty za čtyři miliony
Podle Knappova mínění se zástupci společnosti pokoušejí tímto způsobem na případu co nejvíce obohatit. Neopomenul poukázat ani na skutečnost, že si kapela nechává své značky spravovat právě v Amsterodamu, kde jsou zahraniční firmy do velké míry daňově zvýhodňovány.
Preventivně musí New Yorker každopádně stáhnout tři tisíce plakátů z téměř osmi set poboček, což pro vedení firmy, které vzniklou škodu vyčíslilo na 150 tisíc eur, není dozajista nijak potěšující.
Autorem loga je britský grafik a designer John Pasche. The Rolling Stones jej poprvé použili na přebalu svého devátého studiového alba Sticky Fingers, jež je nositelem hitů jako Brown Sugar, Wild Horses anebo Can´t You Hear Me Knocking.