Od počátku února v Česku oficiálně působí jeden z největších slevových serverů Groupon. Americká společnost Groupon se od roku 2008 stala jednou z nejrychleji rostoucích firem v historii internetu, a to právě díky fenoménu hromadných slev, který spustila. Bude mít zájem o Slevomat?
Slevové šílenství, Zdroj: sxc.hu
Majoritní podíl v nově vzniklé Groupon, s.r.o., má Groupon Europe GmbH, a i když mluvčí plány do budoucna komentovat nechtěla, expanzi serveru do Česka nepopřela.
Vzniklá situace může pokračovat podle dvou scénářů. Tím prvním je, že Groupon vytvoří vlastní brandovou stránku. Druhou a pravděpodobnější možností je akvizice některého ze stávajících portálů. Na českém trhu je jich dnes na dvě stě a tím největším je Slevomat.cz. Jeho tržby za loňský rok dosáhly 120 milionů korun.
Podle Lupa.cz již Groupon hledá vhodný slevový server, který by připadal v úvahu při akvizici. Zda za tímto účelem proběhla konkrétní jednání se zástupci Slevomat.cz, nebylo potvrzeno.
Variantou také je, že Groupon počká, dokud se trh se slevovými servery nekonsoliduje. Pokud by se Groupon rozhodl pro první variantu a přišel s vlastním brandem, vysoká fragmentace, která dnes na trhu je, by mu mohla uškodit.