Pro některé symbol zkažené společnosti, pro další vítané zpestření a pro většinu? Již zcela všední věc. Reklamní agentury spoléhají na sexuální kontext. Sex nejenže stále láká, ale především dobře prodává. Je čas se s tím smířit.
Doby, kdy i odhalený kotník znamenal skandální záležitost, jsou naštěstí, alespoň v části světa, již pryč. Sex nás obklopuje velmi těsně a to nejen v soukromí ložnic, ale zcela veřejně. Svoboda tvorby je dána společenskými limity a právě tyto limity se stále posunují. Na každé zastávce, mezi novinovými stránkami a zejména na internetových sítích lákají svůdné ženy a svalnatí muži ke koupi kosmetiky, spodního prádla i erotických pomůcek.
Církve horují nad stále pokleslejšími mravy společnosti, ženské organizace si stěžují na sexismus. Erotický tón reklamy je stejně tak nenáviděn, jako vítán. Estetická hodnota se zvyšuje i s krásou modelu, vždyť kdo by si koupil push-up podprsenku předvedenou na figuríně? A kdo by se na ni vůbec podíval? A vůbec lépe se prodává ve spodkách, než v saku.
Jsem sexy, kupte mě!
Chcete mít krásná kolena? Nejkrásnější? Tento výrobek rozhodně nepřehlédnete, jen pozorně přehlédněte fotografii. Užití krému je pravděpodobně lokálně omezeno a nemůžeme mít přeci nejkrásnější všechno.
Všichni chtějí krásná kolena Advertising Agency: McCann Worldgroup, Bangkok, Thailand
Patrně nejlevnější reklama co do provedení, ale výpovědní hodnota je po bližším ohledání zcela jasná. Snad až trochu nepříjemně jasná. Nicméně vzhledem k absenci reálných postav částečně přehlédnutelný kontext. Pro naše babičky by to mohla být jen reklama na gumičky.
Není tak těžké si vybrat Advertising Agency: The Classic Partnership Advertising, Dubai, UAE
Banán se stékajícím lubrikantem číhá za skříní. A nejen banán, na svou šanci jinde čeká i okurka. Že na tento druh ovoce a zeleniny už nebudete nikdy pohlížet jako dřív? Zde by se patrně dalo debatovat o vkusu a nevkusu nejmarkantněji, avšak ve prospěch ovoce a zeleniny hrají vitamíny.
Ovoce nebo zelenina? Advertising Agency: McCann Worldgroup, Bangkok, Thailand
Ministerstvo zdravotnictví varuje: Tato reklama může vyvolávat závist, případně zděšení. Tento slogan by možná měla obsahovat reklama propagující kondomy. Nicméně rozhodně má nápad a pobaví, což se jen tak mimochodem o většině současných reklam říci nedá.
Závist nebo děs? Advertising Agency: The Jupiter Drawing Room, South Africa
Ale dlouhá řada extrémně dlouhých a příjemných zážitků evidentně nekončí. Musím ovšem podotknout, že ačkoli nejsem stylistkou či tvůrkyní módních trendů, tento typ opálení pravděpodobně pro letošní léto v kurzu nebude.
S tímto typem opálení budete středem pozornosti. Advertising Agency: TBWA\\PARIS, France
Na první pohled žena čekající na svého milého rybáře. Připluje, uváže loďku… Jenže něco tu zdá se schází. Kdo maže, ten sedí. No, alespoň, že její milý nepřikuluje pivní sudy, že?
Pohodlně se usaďte. Zdroj: boredpanda
Vůně je důležitá. Muž musí vonět, to je základ úspěchu, jak ostatně již řadou reklam dokazuje Axe effect. A že tyhle reklamy disponují často kromě krásných a spoře oděných žen i nenuceným vtipem, o tom asi není třeba mnoho diskutovat.
Axe potvrzuje, že nápady mu nechybí. Advertising Agency: Lowe MENA, United Arab Emirates
Dvě reklamy. Na jedné se fotografuje spokojená rodinka, zatížená ohromně výhodnou hypotékou, kde se matka neustále na zbývající členy rodiny usmívá, a to i přesto, že se domů vrátí všichni otrhaní a špinaví tak, jako kdyby se cestou domů ocitli pod těžkou minometnou palbou. Na druhé fotografii vás k sobě vábí dvě dívky v sexy spodním prádle. Které reklamě dáte přednost? Ano, přesně tak, rodina je rodina, že?
Necháte se zlákat? Advertising Agency: Euro RSCG/Singapore
Erotika nejen komerčně
Kampaně využívající erotické motivy nemusí nutně spadat do oblasti prezentace sexuálních potřeb a módního spodního prádla. Nemusí vlastně vůbec spadat do klasické komerční produkce.
Přestaňte kouřit. Že jste tuhle větu slyšeli již stokrát? A varovné nápisy na krabičkách? Rakovina a plíce plné dehtu vás už nestraší? Co ale když si budete muset odepřít konkrétní druh radovánek, a ne, nemyslím pivo!
Stále si myslíte, že cigarety jsou dobrý nápad?
Kdo by odolal půvabům a křivkám ženského těla? Jenže: „Stát se dárcem je pravděpodobně tvá jediná šance dostat se do ní.“ I medicína využívá na první pohled čistě sexuální výzvu. Tak kdo by odolal zachránit život?
Darujete alespoň krev?
Ať se již rádi pokocháme pohledem na krásná těla či máme při každém rozhlédnutí se po okolí v úmyslu vypíchnout si oči, neb Sodoma a Gomora by nám mohly jen tiše závidět, je třeba uznat, že v současnosti asi nic neprodává lépe, než sex. A k tomu nad nepříjemnou obscénností často převládá originální a vtipný nápad.