V Divadle pod Palmovkou, které je známé hlavně jako činoherní scéna, vznikl muzikál Chicago v režii brněnského mistra Stanislava Moši. Na tak velký projekt bylo třeba přizvat nové, známé tváře.
Přehlídka vražednic, v pozadí cely Zdroj: Divadlo pod Palmovkou
Muzikál takového rozměru v Divadle pod Palmovkou je řekněme počin poněkud netradiční. Mohli jsme tu sice vidět několik hudebních inscenací, Stanislav Moša už tu například režíroval inscenaci Sugar – Někdo to rád horké. Chicago je ale muzikálový fenomén, který snad ani skromně nastudovat nejde.
Dalo by se předpokládat, že cílem bylo zrealizovat velkolepý projekt, který by měl do libeňského divadla nahnat davy diváků.
Na pořádný muzikál to chce hvězdné obsazení, orchestr, výraznou scénu a dokonalou dramaturgii. Zkušený muzikálový režisér Stanislav Moša, který v Brně stál u zrodu takových klasik jako jsou Bídníci, My Fair Lady nebo Jesus Christ Superstar, vsadil na nové tváře, které jsme Pod Palmovkou ještě neviděli.
Divadlo pokulhává za skvělými herci
Do role Velmy Kellyové obsadil Petru Jungmannovou, Roxie Hartovou ztvárňuje Petra Doležalová v alternaci Martiny Sikorové. Domnívám se ale, že právě omezené možnosti divadlu zabránily v tom, aby byl muzikál tak velkolepou a skvělou šou, jakou diváci čekali.
To se týká především herců, kterým některé role neseděly. Scéna byla moc malá a navíc neoriginální (takřka zkopírovaná z amerického filmu) a chyběl orchestr, který by představení dodal na svěžesti.
K šou patří orchestr
Hudba je nedílnou složkou muzikálu, a když už nedisponuje divadlo živými hudebníky, nahrála bych alespoň reprodukovanou hudbu s větším orchestrem a pustila ji víc nahlas.
Radek Zima jako Billy a Martina Sikorová jako Roxie
Nejvýraznější složkou byli herci, na kterých celé představení stálo. Petra Jungmannová (známá z televizních seriálů Místo nahoře nebo Ulice) v roli Velmy Kellyové skvěle tančila, horší to bylo s jejím zpěvem a celkovým hereckým nábojem.
Už v prvním výstupu mohla Jungmannová dát do projevu víc života, jiskry a sex- appelu. Přeci jenom Velma má být mrcha, ale také sexsymbol, kterému na začátku každý fandí.
Petra Doležalová v roli její sokyně Roxie Hartové byla živelnější. Věřila jsem, že si výstupy užívá a ani v tanci a zpěvu nebyla průměrná. Její Roxie mě bavila.
Třetí nejvýraznější ženskou roli, Mámu Mortenovou, si zahrála Hana Seidlová. Postava téhle drsné bachařky jí ale nesedla. V kostýmku, podpatcích a s blonďatým účesem nemohla budit žádoucí respekt i přesto, že má krásný chraplavý alt.
Velma a Roxie při závěrečném vystoupení
Mužských rolí se ujali Radek Valenta (Billy Flynn) a Radek Zima (Amos Hart). Radka Valentu můžete znát z pohádky Princezna ze mlejna, kde hrál Jindřicha. Dnes by ho v něm už málokdo poznal. Co ho však stále bezpečně charakterizuje, je jemný hlas.
Je vidět, že se Valenta na novou roli připravoval mimo jiné i v posilovně a věřím, že podal maximální výkon. Jeho Billy ale nebyl tak oslňující elegán, přesvědčivý právník a svůdce, kterého bychom čekali.
Radek Zima v roli Amose byl uvěřitelný. Dal by se mu vytknout pouze zpěv, který mohl být výraznější.
Režijní vychytávky
Co sklidilo velký ohlas, byla scéna s novináři, kteří lačně hltají exkluzivní náměty na články a Billy Flynn jim ochotně nabízí, co chtějí. Flynn doslova diriguje Roxie jako loutku a novináři se značnou dávkou přehrávaného patosu nevěřícně hltají každé její (vlastně jeho) slovo.
To samé se odehraje u soudu, kde se má Roxie obhajovat. Jsme svědky originálních režijních nápadů, které přispívají k optimističtějšímu závěrečnému hodnocení celé inscenace.
Radek Valenta jako Billy Flynn má dost tanečních výstupů
V představení bych uvítala víc hromadných scén, které zaujmou diváka spíš, než duet hlavních protagonistek, kdy každá jen stojí na jedné straně jeviště a zpívá.
Diváci odměnili tvůrce velkým aplausem
Muzikál Chicago není tak velkolepou šou, na jakou jste zvyklí z televize, ale může vás překvapit množstvím milých nápadů, které děj obohacují a diváky baví.
Kabaretní ztvárnění a ironický tón celého příběhu k Chicagu patří, to tvůrci do puntíku zachovali, a i proto publikum celé představení na konci odměnilo několikačetným potleskem.
Chicago
Divadlo pod Palmovkou
Režie: Stanislav Moša
Hráli: Petra Jungmannová, Petra Doležalová, Radek Valenta, Radek Zima, Hana Seidlová, Dušan Sitek ad.
Hodnocení: 70 %