Menu
TOPZINE.cz
Divadelní hry, představení - novinky a recenze

RECENZE: Každý den šťastný den! filosofuje. Chybí mu svižný humor

Redakce

Redakce

21. 10. 2012

Každý den šťastný den! Divadla A. Dvořáka v Příbrami je komedií na hranici černého humoru, která se dotýká odvěkého tématu. Vyhaslost vztahů řeší každý z partnerů po svém. Hlavní roli dostala na starost Bára Hrzánová.

FOTO: Herci inscenace Každý den šťastný den!

Tebe mám ráda, ale jeho miluji. Zdroj: divadlopribram.eu

Začátek hry skandinávského autora Jaana Tätteho naznačuje linii příběhu. Manželka Aneta se vrací ze služební cesty a doma najde polonahou sousedku, která chodí na návštěvy za jejím manželem Fredem. Aneta však situaci přejde s nadhledem, protože se na služební cestě zamiluje do záhadného cizince.

Nepřehlédněte: Ve Švanďáku postavili Eskalátor. Projedete se přítomností

Od této zápletky se odvíjí celý děj. Aneta se rozhodne francouzského milence přivést domů a snaží se přesvědčit manžela, aby žili všichni pohromadě. Do seznamovacích scén manžela a nápadníka se přidává sousedka Anna, která Freda tajně několik let miluje. Z těchto situací vychází mnoho vtipných scén, které se nestihnou rozvinout. Stejně jako jednotlivé charaktery postav.

FOTO: Bára Hrzánová při výměně názorů se svým manželem

Pochopí Fred Anetinu zamilovanost?

V první polovině hry se divák pobaví, při pohledu na zmateného manžela, ztvárněného Liborem Jeníkem. Ten z nového manželčina milence není ani z poloviny tak nadšený jako jeho žena.

Bára Hrzánová alias Aneta baví diváky svými bláznivými projevy štěstí. Také příjemně překvapí zdařilou francouzštinou, kterou v některých částech hry mluví. Postavy milence Manfreda a sousedky Anny jdou v první polovině inscenace trochu do pozadí.

Čtětě také: Do Rokoka zavítal Sebevrah. Rozjel bláznivý boj o život

Divák se těší, že v druhé polovině představení budou zábavné scény pokračovat v pokud možno svižnějším tempu. Ničeho takového se nedočká. Místo zábavných scén ze života, které mohou diváka přímo oslovit, se druhá polovina stáčí k filozofickým monologům. Pro komedii, byť černou, neúnosné. Závěr inscenace , kdy Anna nakonec odchází s Manfredem a Aneta se usmíří s Fredem, vyznívá do ztracena. Opravdu bylo potřeba příběh náhle uzavřít?

FOTO: Milostný trojuhelník Bary Hrznánové

Manžel, nebo milenec?

Ačkoliv Bára Hrzánová diváky pobaví okatou zamilovaností, dominantněji vyzní postava jejího manžela Freda. Fredovi se střídají stavy zuřivosti se stavy naprostého flegmatismu, což dobře zapadá do komediálního žánru. Sousedka Anna i milenec Manfred mají více prostoru v druhé polovině inscenace, ale i přesto děj pouze doplňují.

Každý den šťastný den! je hrou o manželských neshodách, manželské nudě a o řešení těchto problémů. Diváka však nutí více přemýšlet, než se smát.

Každý den šťastný den!

Divadlo A. Dvořáka Příbram

Autor: Jaan Tätte

Režie: Lída Engelová

Hrají: Bára Hrzánová, Libor Jeník, Helena Lapčíková, Zbigniew Kalina

Hodnocení: 60 %

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

RECENZE: Každý den šťastný den! filosofuje. Chybí mu svižný humor