Mozartovu operu Don Giovanni uvedlo brněnské Divadlo na Orlí. Hru pod vedením Marka Mokoše nastudovali posluchači Hudební fakulty JAMU. Studenské ztvárnění nezklamalo, naopak překvapilo svou dobrou úrovní.

Giovanniho sluha Leporello promlouvá ke zhrznému Massetovi. Zdroj: Jan Dvořák
Hra pojednává o prostopášníkovi Donu Giovannim, vzbouřenci proti lidskému i božímu řádu s nikdy neuspokojenou touhou po lásce. Neuspokojená touha se mu stane osudnou potom, co zabije otce jedné ze sváděných žen a jehož duch jej nakonec odvede tam, kam patří, do pekla.

Po smrti otce své milé přísahá Ottaviano Giovannimu smrt.
Díky nezvyklému pojetí scény, vícestupňovému půlkruhovému pódiu, se mohli diváci lépe vcítit do příběhu. Aktéry zpívající italsky a přecházející sem a tam po jevišti není snadné pozorovat delší chvíli. Právě pády ze schodů, či stoupání vzhůru dodávaly zvratům děje větší gradaci, kterou zpracování přece jen potřebovalo. V některých chvílích se však zdály především pády až příliš bolestivé až nebezpečné.
Na jednu stranu vážné podání opery přerušovaly téměř pubertální vtípky, které se k inscenaci nehodily a jistě by se našel jiný způsob, jak rozesmát publikum. Samotné pěvecké i herecké výkony ale byly vynikající. Zejména představitelka Donny Anny Jana Jelínková se zasloužila při svých áriích o husí kůži. Naopak David Szendiuch v roli Leporella bavil diváky svou mimikou a humorným ztvárněním sluhy hlavní postavy Giovanniho.

Don Giovanni a jeho sluha Leporello spolu vedli dlouhé promluvy.
Celou hru provází květiny. Přesněji vlčí máky příjemně oživující ponurou scénu. Jenže neustále přesouvání a skládání květů do rozličných tvarů se zdálo být občas zbytečné, ne-li přímo matoucí. Postupem času divák přestává sledovat jejich nekonečné přeskupování a stávají se pro něj nadbytečnou rekvizitou, která se v celé hře mohla objevit pouze několikrát.
Don Giovanni, Komorní opera Hudební fakulty JAMU, hudba: Wolfgang Amadeus Mozart, libreto: Lorenzo de Ponte, režie: Marek Mokoš, dirigent: Pavel Šnajdr, hrají: Roman Hoza, David Szendiuch, Jana Jelínková, Romana Jedličková, Lukáš Hacek, Michal Marhold, Eva Štěrbová a Kolja Černychov
Hodnocení: 75 %