Režisérka Renata Fraisová uvedla své absolventské představení v brněnském Divadle na Orlí. Studentské ztvárnění barokní semi-opery si získalo přízeň diváků i zasloužený potlesk.
Prospero využije uděleného od antického božstva a nechá ztroskotat loď svého bratra. Zdroj: DnO
Shakespearovu hru Bouře, ve které studenti Hudební fakulty JAMU předvedli výborné výkony, zhudebnil anglický skladatel Henry Purcell. V díle z konce 17. století se mezi sebou prolínají činoherní, hudební a taneční prvky.
Bouře je příběhem o pomstě a odpuštění. Bratrským spor o milánský trůn vyvrcholil vysazením právoplatného vévody Prospera na pustý ostrov. Vévoda se spojí s bohy antické mytologie a vymyslí způsob, jak svého bratra Antonia potrestat. Avšak spojení s bohy se pomstychtivému Prosperovy nevyplatí. Celý příběh nakonec končí odpoutáním od mytologie a vzájemným odpuštěním.
Provedení scény zaujalo na první pohled. Přestože se ve hře velmi rychle střídají prostředí děje, plynulá a nápaditá změna kulis nijak nenarušovala děj. Žádná rekvizita nezůstává bez významu a využití tanečníku, například k simulování vln, dodává představení dynamiku.
Na jevišti není příliš rekvizit. Některé z nich nahrazují samotní herci.
Také kostýmy jsou velmi povedené. Na jevišti se potkávají pestrobarevné hávy s italskou barokní módou. Ani výrazné barvy však nenarušují celkový obraz scény, kde do sebe vše zapadá.
I když jsou všechny zpěvy v originálním anglickém znění, divák neznalý textu se necítí v ději ztracený. Pro znalce angličtiny není nemožné se ponořit do děje bez sledování titulků na boční tabuli. Přesto by bylo dobré na výslovnosti více zapracovat a přidat na hlase, což platí především pro herečky ženského pohlaví.
Bouře, Divadlo na Orlí, režie: Renata Fraisová, hrají: Jan Faltýnek, Jiří Miroslav Procházka, Ivana Pavlů, Monika Kaštanová, Eliška Ouředníčková, hudba: Janáčkův akademický orchestr, taneční ansámbl Alla Danza
Hodnocení: 90 %