Menu
TOPZINE.cz
Divadelní hry, představení - novinky a recenze

RECENZE: Baloghova Frida útočí na emoce. Radost střídá bolest

Redakce

Redakce

5. 3. 2014

Životní příběh jedné z nejpopulárnějších umělkyň světa Fridy Kahlo se znovu představil na scéně Moravského divadla Olomouc. Baletní inscenace režiséra a choreografa Roberta Balogha brala dech.

Foto: Frida Kahlo

Na scénu Moravského divadla Olomouc se znovu vrací taneční obrazy ze života surrealistické malířky Fridy Kahlo. Zdroj: Moravské divadlo Olomouc

Balet o dvou jednáních působivým a originálním způsobem líčí tragický život mexické surrealistické malířky Fridy Kahlo.

První jednání zobrazuje havarování přeplněného autobusu, následný boj o život Fridy, ale také zotavení a žádost o ruku od mexického malíře Diega Rivery.

Druhé jednání divákovi ukazuje především bolest a utrpení. Potrat vytouženého dítěte, smrt matky Fridy, vztah uměleckého páru, Diegův poměr se sestrou Fridy a očekávání smrti.

Foto: Frida Kahlo

Na klasických i výstřednějších kostýmech se podílela Klára Vágnerová.

Kdo očekává klasický balet, bude lehce vyveden z míry. Baloghova Frida v sobě kombinuje prvky klasického baletu oblečené do moderního pojetí. Divák tak má možnost například shlédnout neobvyklé a vynikající taneční vystoupení představitelky Fridy Kahlo-Renáty Mrózkové s berlemi.

Vynikající není ovšem jen sólo s berlemi. Renáta Mrózková dokázala během představení skvěle balancovat na hranici zoufalství a bolesti, střídané s velkou dávkou energie a rychle pomíjející radostí. Její taneční výkon a úžasné vyjádření emocí strhly diváky od prvního okamžiku. Mrózková spolu s představitelem Diega Rivery, kterého tančil Ivo Jambor, dokonale vykreslili bouřlivý vztah mexického páru.

Foto: Frida Kahlo

Renáta Mrózková v roli mexické malířky Fridy předvedla strhující taneční výkon.

Představení je plné dynamiky, originality a především hry s barvami. De facto vystihuje originálnost a netypickou barevnost obrazů této surrealistické malířky.

Dalším působivým článkem celého baletu je choreografie. Od prvních do posledních pohybů tanečníků hýří nápaditostí, pestrostí a divácky atraktivními tanečními prvky.  Každá taneční figura přesně pasuje a podtrhuje zvolený hudební doprovod. Hudba se tak nestává jen pouhou kulisou tanečníků, ale vytváří perfektně sladěný a vyrovnaný pár. Mimo jiné jsou použity například skladby krále swingu Bennyho Goodmana nebo soundtrack k filmu Frida od Elliota Goldenthala.

Foto: Frida Kahlo

Život vynikající malířky Fridy Kahlo byl poznamenám bolestí a utrpením.

Taneční obrazy ze života surrealistické mexické malířky Fridy Kahlo dokazují, že divákům mají stále, co nabídnout. A jejich nabídka je opravdu hodně lákavá. Od brilantní choreografie, přes živost, neobvyklou barevnost až po vydařené taneční výkony.

Frida: taneční obrazy ze života surrealistické malířky Fridy Kahlo, Moravské divadlo Olomouc, libreto, choreografie a režie: Robert Balogh, hudba: Elliot Goldenthal, Richard Galliano, Arvo Pärt, Benny Goodman, Keith Jarrett, Astor Piazzolla a Gary Burton, kostýmy: Klára Vágnerová, scéna: Jan Dušek, tančí: Renáta Mrózková, Ivo Jambor, Michal Kováč, Michaela Tsepeleva a další

Hodnocení: 90 %

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

RECENZE: Baloghova Frida útočí na emoce. Radost střídá bolest