Přání zvýšit prodejní cenu bytu či domu je společné všem, kteří chtějí prodat již nevyužívanou nemovitost. Co vám pomůže udělat dobrý první dojem a do kterých věcí je naopak úplně zbytečné investovat?
Vyplatí se rekonstrukce?
Nechali jste si vypracovat odhad ceny nemovitosti a nelíbí se vám výsledek? V tom případě stojíte před několika možnostmi, jak navýšit cenu vaší nemovitosti – celkovou rekonstrukci, dílčí investice či drobné opravy a homestaging. Důležité je zvolit si správně. Celková rekonstrukce je v případě prodeje zcela zbytečná a to i v případě, že se jedná o nemovitost v horším stavu (nebo původním). Ve většině případů se totiž konečná cena nemovitosti nedokáže navýšit natolik, aby se vám finance za prodělanou rekonstrukci vrátily zpět. Navíc, každý nový majitel bytu či domu si jej bude chtít přizpůsobit podle svého vkusu. Každá dobrá realitní kancelář vám tedy spíše poradí upravit svoje očekávání, co se týká konečné ceny. Jen tak můžete nemovitost prodat opravdu rychle.
S prostorem si pohrajte
Stále tu však zůstává otázka, co s bytem či domem udělat, aby vypadal lépe a zaujal větší okruh potencionálních kupců. Úprava je tedy na místě, ale měla by mít spíše estetický než funkční charakter. Vykliďte přebytečný nábytek a ponechte jen pár kousků. Místnosti by měly působit vzdušně a prostorně. Pokud je to potřeba, vymalujte – nejlépe na bílo. Bílá totiž opticky zvětšuje a vyvolá dojem čistého a světlého prostoru. Odstraňte veškeré osobní věci a ponechte pouze několik neutrálních dekorací. Místnostem prospějí i živé pokojové květiny. Vyměňte žárovky, umyjte okna a proveďte nezbytnou údržbu. Jestliže si na aranžování netroufnete, můžete využít homestaging, což je služba, kterou poskytují některé realitní kanceláře. Co se týče fotografií, vyplatí se najmout si profesionálního fotografa, který dokáže podtrhnout osobnost celé stavby a zdůraznit její přednosti. Nezapomínejte, že správná prezentace při prodeji klíčová.