S Aprílem letos přišly nejen tradiční vtípky, ale také zprovoznění pražských přívozů. Některé trasy dokonce čeká posila.
Přívozy na Vltavě, Zdroj: wikipedie.cz
Datum 6. dubna se stalo dnem křtu nové lodi, která bude brázdit Vltavu na trase Podbaba – Podhoří v Tróji. Kmotry nového plavidla se stali primátor hl. m. Prahy Pavel Bém, náměstkyně primátora Marie Kousalíková a radní hl. m. Prahy Vladislav Mareček.
Vzestup nejen rekreační
Již pět let mohou obyvatelé a návštěvníci Prahy využívat tento lodní způsob, jak se dopravit z jednoho břehu na druhý. A každým rokem obliba stoupá. Z původní turistické atrakce se rychle stal každodenní pomocník při cestě do školy nebo do práce. Na přívozech platí normální jízdenky MHD, proto se přívozy staly plnohodnotnou součástí městské hromadné dopravy v Praze.
Pražské přívozy Pavel Bém, Zdroj: prazskeprivozy.cz
„Obliba přepravy lodí v rámci Pražské integrované dopravy od roku 2005, kdy poprvé vyjela lodní linka P1 mezi Sedlcem a Zámky, stoupala závratným tempem, které občas zbrzdil jen zvýšený stav vodní hladiny. A tak jsme loni na podzim mohli slavnostně uvést do provozu již šestou lodní linku na území Prahy mezi Modřany a Lahovičkami a letos jejich provoz dále posilujeme,“ říká primátor hlavního města Prahy Pavel Bém.
Přehled přívozů:
P1 Sedlec – Zámky
P2 V Podbabě – Podhoří
P3 Dvorce – Lihovar
P4 Národní divadlo – Dětský ostrov
P5 Jiráskovo náměstí – Císařská louka
P6 Nádraží Modřany – Lahovičky
Za loňský rok se pomocí přívozů přepravilo 337 000 cestujících. A to nejen pěší, ale i například cyklisté nebo maminky s kočárky. „Velkou oblibu si přívozy získaly také u cyklistů, protože jim pomáhají překonat Vltavu v místech, kde jiné spojení přes řeku chybí. Navíc romantika lodní dopravy dodává cestování po Praze nový rozměr,“ zdůrazňuje radní hlavního města pro oblast životního prostředí Vladimír Mareček.
Téměř všechny přívozy budou v provozu celoročně
Pavel Bém u přívozu, Zdroj: prazskeprivozy.cz
Právě kvůli velkému zájmu byl rozšířen provoz na trase V Podbabě – Podhoří a na všech trasách kromě P4 mezi centrálními pražskými ostrovy bude přeprava fungovat celoročně, tedy i v zimních měsících.
V příští sezóně se můžeme těšit na obnovení provozu mezi městskou částí Praha-Lipence a Černošicemi. Tato trasa se tak stane první příměstskou lodní linkou.