Poslanci projevili starost o mravy vašich dětí. Schválili novelu zákona o potravinách, podle které se smí reklamy na doplňky stravy k podpoře sexuální výkonnosti vysílat až po 10. hodině večer.
ilustrační foto, Zdroj: Shutterstock.com
Změnu zákona navrhl poslanec za KDU-ČSL Petr Kudela. Podle něj jsou reklamy na Clavin, Arginmax a podobně nechutné a není vhodné je vysílat mezi odpoledními seriály a sportovními utkáními. Děti ti z nich navíc mohou být zmatené; „dívají se na ně také děti a rodiče těmto dětem špatně vysvětlují, co ta reklama vlastně znamená,“ uvedl Kudela.
Ohrožují mravní výchovu mládeže
Lidé si na takové reklamy ostatně dlouho stěžovali, a to i Radě pro rozhlasové a televizní vysílání, za ohrožování mravní výchovy mládeže. Televize, které je vysílaly, však v rozporu se zákonem nejednaly.
Kudela to ale chtěl změnit – navrhnul postavit tyto reklamy mimo zákon alespoň ve vysílacím čase do 22. hodiny. Podpořil ho v tom zejména ministr zemědělství Marian Jurečka, který se nechal slyšet, že jej podobné reklamy rozlaďují, když sleduje televizi se svými dětmi.
TOP09 a ODS se novela nelíbí
Poslanecká sněmovna novelu schválila v poměru 93 ku 64 poslancům. Proti hlasovali všichni poslanci TOP09, ze strany ODS byla pro jen Jana Černochová. Schválení od Poslanecké sněmovny však k platnosti nestačí, nyní ji musí ještě podpořit Senát a následně podepsat prezident.