O tom, že ani o prázdninách nepověsila divadla své povinnosti na hřebík, svědčí mimo jiné i nové podoby webových stránek některých z nich. Víme, co je nového na webu pražského Národního divadla a Městských divadel pražských.
V budově Národního divadla se dějí věci Foto: Eva Makovská, TOPZINE.cz
Kdo z nás ještě dnes nezkontroloval svůj e-mail, Facebook nebo oblíbené stránky? Doba je stále interaktivnější a internetovější a ani divadlo nechce zůstat pozadu.
Národní divadlo a Městská divadla pražská měly společné plány na prázdniny. Zatímco Národní divadlo opravovalo fasádu, v Divadle Rokoko proběhla druhá fáze rekonstrukce zákulisí a foyer, kde byla obnovena původní mozaika. Obě divadla také spustila weby, které nabízejí nový vizuál, snadnější online cestu ke vstupenkám a slibují větší přehlednost.
Národní divadlo online
Zlatá kaplička dostala v rámci celkové strukturní proměny nejen symbolický nový kabát, ale i nový web. „Impulsem byla nepochybně probíhající transformace. Velký význam mělo především zapojení Státní opery do struktury Národního divadla – web bylo nutné sjednotit nejen graficky, ale především systémově. Dalším faktorem byla relativní zastaralost systému, který nebyl optimalizován pro chytré telefony a pomalu se načítal,“ uvedl pro TOPZINE.cz Ondřej Palouš z tiskového oddělení Národního divadla.
Nové stránky stojí totiž do velké míry na myšlence tzv. mobile first, která podporuje funkčnost a přehlednost při užívání stránek prostřednictvím mobilních zařízení či tabletů.
Státní opera nově spadá pod Národní divadlo Foto: Anna Kottová, TOPZINE.cz
Proces přípravy od zadání, přes vyhlášení výběrového řízení až po vlastní realizaci trval osm měsíců, projekt realizovala společnost Symbio Digital a přímé náklady se přiblížily milionu korun. „Další náklady ve výši 250 tisíc se podařilo oddělení marketingu vybarterovat,“ doplňuje informaci o finanční náročnosti Ondřej Palouš.
Městská divadla internetová
Spuštění nových webových stránek Městských divadel pražských dokončilo celkovou změnu vizuální prezentace, která začala uvedením nového loga už v září loňského roku. Staré stránky fungovaly čtyři roky a důvody pro změnu i některé změny samotné byly podobné jako u Národního divadla.
Dodavatelem grafické podoby webu je stejně jako u Národního divadla firma Symbio Digital. Finanční nároky na změnu vizuálu tiskové oddělení Městských divadel pražských blíže nesdělilo.
Městská divadla pražská vznikla spojením několika divadel v roce 1950. Působiště i složení divadla se častokrát až do současnosti měnilo. Největších úspěchů dosáhlo divadlo v době působení Oty Ornesta, kdy hrál soubor na třech scénách (ABC, Komedie, Komorní divadlo).
„K redesignu jsme přistoupili z důvodu jasnější komunikace poslání a statutu Městských divadel pražských, a také z důvodu posunutí grafiky tak, aby sledovala poslední trendy v tomto oboru,“ vysvětluje správní ředitelka Městských divadel pražských Eva Römerová.
Vizuální styl nového webu proto čerpá ze symboliky map a plánků. „Představme si tvář Městských divadel pražských jako kvalitního průvodce divadelním světem. Co by na něm diváci ocenili? Přehlednost, srozumitelnost a ověřené zdroje,“ uvádí autor redesignu Lumír Kajnar.
Divadlo ABC najdete v pasáži ve Vodičkově ulici. Zdroj: Městská divadla pražská
Návštěvníci stránek pak pohodlně naleznou informace o svých oblíbených hercích, které vídají na scénách divadel ABC a Rokoko. „Vycházíme z toho, že právě umělecký soubor je to, co tvoří podstatu divadla a kulturní instituce vůbec,“ vysvětluje záměr Tereza Mrzenová z tiskového oddělení.
„Od chvíle, co byly do světa vypuštěny nové webovky, na nich brouzdám a musím říct, že z nich mám velikou radost. Jsou to stránky vskutku vymakané, mají krásný design, jsou přehledné, funkční a uživatelsky přívětivé,“ dodal na závěr spokojeně Petr Svojtka, umělecký šéf Městských divadel pražských.