Nový díl Supermana nazvaný Muž z oceli spatřil světlo světa, vlastně tmu kinosálů, již před dvěma týdny. Je tedy nejvyšší čas věnovat pozornost i tomu, co tvoří neodmyslitelnou součást každého filmu, tedy soundtracku.
Supermana 21. století ztvárnil Henry Cavill. Zdroj: Warner
Autorem hudby k tomuto hitu letošního filmového léta je skladatel, kterého můžeme s čistým svědomím označit za mistra filmové hudby – Hans Zimmer. Tento rodák z německého Frankfurtu za svou podivuhodnou kariéru vytvořil hudební podklad desítkám filmů, namátkou jde o tituly jako Lví král, Gladiátor, Piráti z Karibiku či Počátek.
Zimmer má již z minulosti zkušenosti s filmovými superhrdiny, kteří vznikli převedením komiksových postaviček na plátna kin. Na mysli máme pochopitelně příběhy o Batmanovi, za hudbu k nim si Zimmer spolu s kolegou J. N. Howardem vysloužili nejedno ocenění.
Možná vám bude znít povědomě
Hans Zimmer se při tvorbě soundtracku k Muži z oceli rozhodl nenásledovat a neinspirovat se dnes již téměř legendárním soundtrackem svého předchůdce Johna Williamse. Zimmer tedy přišel s novým konceptem, s novým hudebním eposem, který perfektně a vhodně podtrhuje Supermanův příběh.
Přestože je tento materiál pro Supermana nový, tak v něm zaslechneme mnoho tónů a melodií typických pro Zimmera, které jsou známé z jeho předchozí tvorby. Jako celek hudba působí pochmurným a dramatickým stylem. Některé pasáže budou „zimmer-znalým“ divákům silně připomínat hudbu z dřívějšího Zimmerova soundtracku k filmu Pearl Harbor.
Názory diváků na tento v deluxe verzi vydaný téměř dvouhodinový soundtrack se rozcházejí. Dle některých je to velmi podařené dílo, které film skvěle doplňuje, dle druhé skupiny si Zimmer vybral svou slabou chvilku. Názor nechť si udělá každý sám.