Pražská ZOO se závěrem loňského roku vytasila se vskutku netradičním kalendářem. Místo sličných modelek zahrada vsadila na zvířecí trus. Kontroverzní kalendář dnes boří mýty a sbírá prestižní ceny.
Kalendář MADE IN NATURE, Foto: Ctirad Suchan
Kalendář Made in Nature 2010 se zasloužil o druhé místo v desátém ročníku prestižní soutěže o nejlepší kalendář roku, kterou vyhlašují společnosti Typografia a M.I.P. Group. Kalendář zvítězil v kategorii „Propagační účin a hlavní idea“.
Odvážné téma zvířecího trusu sklidilo pomyslné ovace od návštěvníků pražské zoo i od odborné veřejnosti z oblasti reklamy a polygrafie. Ač by se mohlo zdát, že kalendář plný bobků věnoval bývalý ředitel Petr Fejk svému nástupci Miroslavu Bobkovi na rozloučenou, není tomu tak.
Kalendář MADE IN NATURE, Foto: Ctirad Suchan
Kalendář je součástí marketingové strategie s názvem Made in Nature a jeho tvůrci věřili, že bude kalendář brán nejen jako nadsázka, ale i jako edukační pomůcka. Každý z kalendářních měsíců je věnován jednomu zvířecímu druhu. K trusu je přiřazeno i jméno jeho autora, oblíbená strava, trávicí proces, vyměšování a popis exkrementu.
Na pultech knihkupectví se objevuje i Atlas trusu
Autorkou textu je dlouholetá pracovnice pražské zoo dr. Iva Vilhumová, autorství fotografií trusu si připisuje Robert Halamíček, grafickou úpravu zajistil Vladimír Veselý. Stejný tým stvořil i právě vycházející publikaci Atlas trusu, která bude k mání v pražské zoo i v knihkupecké síti distribuční firmy Kosmas.
Kam dál?
Seznamte se s Eberhardem! ZOO Praha sází na novou reklamní kampaň