Přinášíme další ze série rozhovorů s kadeřnickými mistry, kteří pro Redken nafotili prestižní kalendář On the Edge na rok 2011. Dalším z mistrů je Nina – expertka na střihy. Působí jako Redken Artist a pracuje v Redken Loft na Brumlovce v Praze.
Backstage focení kalendáře Redken On The Edge, účesy Nina Krajčo, Foto: Matúš Tóth
Z její široké kreativní práce lze např. jmenovat česání při módních přehlídkách či účesy v reklamní oblasti. Jejím pracovním krédem je nepřestat předávat dál zkušenosti a znalosti a zároveň načerpat elán, nadšení a inspiraci od svých studentů.
Říká se o tobě, že v tvé práci se promítá vše, co je logické. Mohla bys nám to trochu přiblížit?
Už odmala hledám ráda ve věcech souvislosti. Je to proto, že věci, které logické nejsou, které na sebe logicky nenavazují, si neumím a ani nechci zapamatovat. Logika je důvodem, proč jsem se rozhodla zaměřit se ve své práci na střihy, protože střih je svým způsobem ztělesnění matematiky a geometrie.
Kadeřnice Nina Krajčo
V tom případě se nemůžu nezeptat – přijde ti tento projekt logický?
Ano, je to logické vyústění souvislostí, které se v současné době odehrávají. Hodně kadeřníků začíná dokumentovat svou práci více než kdy předtím. Důvodů může být celá řada, od větších možností v oblasti techniky, přes větší počet kadeřnických časopisů až po odvěkou snahu ukázat se…
Proto jsme se našim lidem rozhodli nabídnout něco navíc, možnost sáhnout si na pomyslný vrchol a pokusit se z něj odnést si co nejvíce.
Myslíš, že trh v Čechách a na Slovensku je na projekt kalendáře Redken připraven?
To ukáže až moment, kdy kalendář představíme, ale pevně doufám, že ano… nic neotřelejšího a novějšího totiž na trhu nenajdete, to vám garantuji.
Za jakých okolností bys do tohoto projektu nešla?
Kdyby ostatní supervizoři byli lidé, které profesně neuznávám.
Každý ze supervizorů má vlastní tým, se kterým spolupracuje. S kým děláš ty a proč?
Spolupracuji s Matúšem Tóthem a Adrianou Bartošovou. Jsou to lidé, se kterými pracuji již několik posledních let, lidé na které se mohu spolehnout a se kterými dělám věci, které pro mě mají velkou váhu. A u kterých potřebuju, aby velkou váhu měly. A proto s nimi dělám i kalendář, protože ten má velkou váhu.
Co může tento projekt dát a naopak vzít lidem, které budeš školit?
Vezme jim iluze, představu o tom, že focení je snadná věc. Že stačí hezky ostříhat a vyfoukat vlasy a je hotovo. Ve skutečnosti je focení dřina, protože věci, které v reálu vypadají hezky na pohled, na foce nefungují. A co jim kalendář dá? Snad nový pohled na věci. Možná se po čtyřech dnech budou dívat na vlasové fotky pod jiným úhlem, uvidí tu práci za nimi. Doufám, že jim to rovněž dá chuť, aby začali sami něco hodnotného.