Týmová spolupráce je zásadní pro každou firmu, proto je vždy snaha budovat ji průběžně v rámci kultury firmy. Dynamika skupiny posouvá sílu jednotlivce a dobře fungující firma se opírá o dobré a profesionální vztahy na pracovišti. Je žádoucí poskytnout zaměstnancům rozvoj v oblasti týmové spolupráce tak, aby z dynamiky skupiny vytěžili maximum.
Týmová spolupráce
Týmová spolupráce se v mnoha různých odvětvích využívá ke zvýšení výkonu, jednoty zaměstnanců a firemní kultury. Společnosti, které často vyvíjí nové nápady nebo produkty pomocí projektového přístupu, sestavují týmy, aby rozptýlily odpovědnost a zvýšily počet a rozmanitost nápadů pro daný projekt.
Je důležitá kvůli synergii při řešení problémů získanou z více myslí pracujících na řešení. Když jedna osoba pracuje na konkrétním firemním problému, má pouze své osobní zkušenosti, ze kterých může čerpat řešení. Pomocí týmové práce členové týmu spojují své kolektivní nápady a vytvářejí jedinečné nápady pro řešení problémů.
Není snadné být generálním ředitelem rozvíjejícího se startupu, zvláště když jste často mimo svou kancelář a mluvíte s investory a skutečný čas, který strávíte kontaktem se svým týmem, je omezený. Je to složitější když řídíte více týmů pracujících v různým městech. Klíčem je vytvořit výkonný tým, který funguje efektivně, i když šéf není k dispozici.
Důležitým bodem je vybudovat důvěru a respekt. Vychovávejte týmově orientované prostředí. O efektivitě teambuildingu se můžete více dočíst na zde. Pokud požadujete vysokou produktivitu a kvalitní práci, je dobré být příkladem a dodržovat slovo. Když si členové týmu všimnou, že jste spolehlivý člověk, napodobí vaše chování.
Pokud chcete zlepšit týmovou práci, mrkněte třeba na rozvoj zaměstnanců s develor.cz. Neformální schůzky sbližují lidi a zlepšují mezilidské vztahy. Jednou z možností je pozvat svůj tým například ke sportovní hře. Rozvojový program by měl být také zaměřený na leadership.
Firemní kultura
Firemní kultura je důležitou součástí každé společnosti. Do její definice patří například to, jak firma působí navenek, jaké má hodnoty nebo jaká je atmosféra pracovního prostředí. Ovlivňuje firemní strategii a podporuje dosažení firemních cílů a na svědomí ji primárně mají lidé a vztahy mezi nimi.
Přispívá k identifikaci a hodnotám vaší společnosti. Je to dobrý způsob, jak nastavit a udržet směr svých zaměstnanců, a bez něj je těžké udržet soudržní hodnoty vaší společnosti.
Silná firemní kultura přitahuje lepší talenty, a co je důležitější, tyto talenty si udržuje.
Když mají lidé pocit, že patří k nějaké organizaci, je pravděpodobnější, že tam zůstanou dlouhodobě. To znamená nižší fluktuaci, méně nových zaměstnanců a lepší chemii mezi vaším týmem.
Firemní kultura také přispívá k identitě vaší značky. Pokud se svým zaměstnancům chováte slušně a máte firemní atmosféru milující zábavu, vaši zákazníci vás budou považovat za zábavnou a velkorysou značku. V závislosti na vaší cílové demografické skupině by to mohlo být velkým přínosem pro prodej a loajalitu zákazníků.
Jedním z největších motivačních faktorů je fakt, že firemní kultura se stává populárnějším aspektem a rozvojem. Stále více společností přesouvá svou pozornost na vytváření důkladnějších kultur značek a jejich zachování prostřednictvím neustálého vývoje. Studie ukazují měřitelný nárůst obratu u společností, které se potýkaly se špatnou nebo neexistující kulturou.