Nenechávejte si měnit kolečka v servisu. Stojí to zbytečné peníze a každý to zvládne doma během pár minut s použitím minima prostředků.

Kolečka jsou na in-line bruslích opravdu spotřební materiál Zdroj: sxc.hu
Jsou dvě možnosti, které mohou nastat. Buď měníme pouze kolečka, nebo i ložiska. Pro prvý i druhý případ budeme potřebovat sadu osmi koleček daného průměru a tvrdosti (rychlobruslaři mohou potřebovat i deset). Pro druhou variantu spotřebujeme také stejný počet ložisek.
K výměně využijeme i šestihranný (inbus) klíč, pravděpodobně bude velikosti 5. S ním povolíme šroub v osičce ložiska a vysuneme je spolu s osou z nože.
Když je staré kolečko venku, vyjmeme z něj ložiska a rozpěrku. Do náboje nového kolečka vtlačíme jedno ložisko a vložíme rozpěrku. Poté uzavřeme z druhé strany dalším ložiskem.
Kolečko je připraveno na import do svého místa působení. Po vložení zpět protáhneme kolečkem a nožem osu a upevníme ji šroubkem.
Kolečka se opotřebovávají podle umístění v noži. Jejich životnost lze zvýšit přemístěním prvního levého za třetí pravé, druhého levého za čtvrté pravé a naopak.