V hlavě francouzského producenta Juliena de Casabianca se zrodil nápad na kulturní osvětu veřejnosti. Vymyslel projekt, který vnese umění do ulic měst po celém světě a seznámí tak mnoho lidí s anonymními postavami ze slavných uměleckých děl. V ten moment se zrodila myšlenka k projektu zvanému Outings Project.
Outings Project, Zdroj: www.thisiscolossal.com
Producent se jednoho dne vydal do Louvru, kde žasl nad kompozicí jednoho z méně známých děl klasicistního malíře Ingrese. Rozhodl se proto umění zprostředkovat co možná největšímu množství lidí, kteří by se za normálních okolností do tohoto skvostného pařížského muzea nedostali.
-
-
Outings Project, Zdroj: www.thisiscolossal.com
-
-
Outings Project, Zdroj: www.thisiscolossal.com
-
-
Outings Project, Zdroj: www.thisiscolossal.com
-
-
Outings Project, Zdroj: www.thisiscolossal.com
Tento projekt světového formátu získal neskutečnou rychlostí na popularitě a náměty uměleckých děl zaplavují města. Na jeho oficiálních stránkách http://www.outings-project.org/#!about/c66t je k dispozici také návod, jak vlastně dílo do veřejného prostoru umístit, čímž můžete pomoci dalšímu uměleckému šíření.
Outings Project, Zdroj: www.thisiscolossal.com
Díky internetové obrazové databázi se reprodukovaná díla šíří raketovou rychlostí a setkat se s nimi můžete například v Londýně, Barceloně, Římě, Chicagu a dalších městech. Právě na otázky novinářů ohledně smyslu podobného šíření odpovídá autor projektu následovně: ,,Projekt není založen na tom, aby se lidé dozvěděli nová fakta o konkrétních uměleckých dílech, jde o to, aby se cítili dotknuti emocí a estetickou hodnotou díla, které bylo vytrženo z galerijního prostředí a přeneseno do každodennosti 21. století. Z toho důvodu se nejedná o řetězový email s přílohou, která nechá lidi chladnými, ale umění vyšlo do ulic, kde nelze být přehlídnuté.“