V pátek 23. června se v areálu pražského Výstaviště uskutečnil první ročník hudebního festivalu Prague City Festival. Jedna z prvních velkých festivalových vlaštovek přivezla publiku jména jako 30 Seconds to Mars, The Hives, Hadouken!, House of Pain nebo Gogol Bordello. Topzine.cz samozřejmě na této akci nemohl chybět.
The Hives na Prague City Festivalu, Foto: Tomáš Lénárd, Topzine.cz
Festival otevřeli krátce po poledni oblíbení Tleskač. Během odpoledne se na hlavním stagi u Bruselské cesty a v Průmyslovém Paláci vystřídaly méně známé kapely jako na příklad Superhiks, The Gaslight Anthem nebo Flogging Molly. Areál se začal již pěkně zaplňovat, když Průmyslový palác rozduněli britští Hadouken!, jedna z hvězd celého dne.
Hadouken! předvedli strhující vystoupení, kdy fanoušky přivedli takřka ihned do varu. Atmosféra, vzhled a akustika dodaly koncertu ještě lepší náboj, i když Hadouken! patří na velká pódia a na pozdější hodinu. Pětice mladých britů jednoduše ukázala, jak vypadá výborný koncert a ti, kdo je předtím ještě naživo neviděli, mohli definitivně přestat pochybovat o tom, zda to nejsou jen uječená děcka mlátící do hudebních nástrojů.
Když ukrajinec zpívá česky
Gogol Bordello byli symbolický zlatý hřeb vcelku poklidného odpoledne. Svým excentrickým vzhledem a multikulturním složením vzbudili u mnohých velkou zvědavost i nadšení. Ukrajinský zpěvák a lídr kapely Eugene Hütz vesele poskakoval s kytarou pódiu a vedle svých osvědčených hitů stihnul vystřihnout i písničku Michala Tučného Pověste ho vejš. Celkově směsice punku, cikánské hudby, kabaretu, ale i rock´n´rollu svou neotřelostí rozhodně nadchla.
[album:https://www.topzine.cz/wp-content/uploads/dm-albums/cz_hudba_praha_prague_city_fest_23_6_2011/]
Večer odstartovala další slavná záležitost, a to The Hives. Absolutní šílenci s ještě šílenějším tempem přinutili snad každého návštěvníka k zuřivému skákání. I přes zpěvákovu leckdy marnou snahu o komunikaci s publikem v angličtině a místy na hraně balancující ječivost skladeb odvedli tito čtyři černobílí Švédi fantastické představení.
Jared a jeho kytara
Pak už se před hlavní stagí začali srocovat opravdu snad všichni. Čekalo se na hvězdu večera. Ať už se to někomu líbí nebo ne, nebyla to kapela 30 Seconds to Mars, nýbrž její frontman Jared Leto. Díky bohu neměl červené vlasy nebo něco podobného. Měl ale kytaru, rebelský rozcuch na hlavě a reflektor zaměřující výhradně jeho. Publikum mu samozřejme všechno baštilo i s navijákem, díky tomu asi přežilo i několik jeho plouživých sól na kytaru.
Líbivost a prvoplánovost s americkým akcentem zvítězila a české publikum šílelo i při promítání okatých záběrů amerických vojáků a hrůz války, které doprovázely píseň This Is War. Když si pak Jared vytáhl z publika fanouška a následně i jeho sestřičku, aby jí to nebylo líto, bylo vymalováno. Praha propadla roztomilému klučinovi, co si hraje na rockera. A aby to byl finiš jak se patří, mohlo pak na pódium vyskočit dalších asi sto fanoušků a euforicky si odskákat poslední skladbu.
Noc v Průmyslovém Paláci
Díky bohu za Průmyslový Palác, kde si člověk mohl spravit chuť na House of Pain v čele s Everlastem, který si samozřejmě nemohl odpustit ani hitovku What It´s Like. Následovala pak noc plná DJ´s, stylově zakončená Chrisem Sadlerem.
Prague City Festival přinesl velké koncerty, klubová vystoupení a festivalovou atmosféru v jednom balení. Žánrově pestrá akce se v Praze nikdy neztratí a lokalita Výstaviště je více než vděčná polohou i rozlohou. Jediné minus je třeba dát prapodivnému rozdělení prostoru před pódii na dvě jinak placené zóny. Ani Jaredovi se to nelíbilo a nahnal všechny dopředu.