Stravování ve fastfoodech je velmi oblíbené v celé populaci. V Jižní Africe se vedení jednoho z řetězců rychlého občerstvení rozhodlo vyjít vstříc zrakově postiženým lidem a natočilo krátkou videoreklamu.
Pro účely natočení videa byly dokonce upečeny speciální housky – kuchaři na ně sezamovými semínky napsali vzkazy Braillovým písmem. Na housce bylo například napsáno, že tento hovězí hamburger byl vyroben speciálně pro člověka, který ho bude jíst.
Jídelní lístky v Braillově písmu
Tyto sendviče pak zaměstnanci řetězce Wimpy naservírovali vybraným zrakově postiženým v centrech pro zrakově postižené a jejich reakce natočili a použili do videa.
Účelem videa je upozornit na to, že v restauracích fastfoodového řetězce Wimpy jsou k dostání jídelní lístky psané Braillovým písmem.
Video pro nevidomé?
Diskutabilní je to, že se nevidomí na reklamu, která sice ukazuje snahu o vstřícnost, nemohou podívat. Na druhou stranu je zvolená videoupoutávka dobrým marketingovým tahem, což dokazuje zvýšení tržeb během posledního měsíce.
Jisté tedy je, že majitelům řetězce Wimpy nelze upřít kreativitu a snahu o inovativnost.