Většina lidí cestuje hlavně proto, aby zažila něco nevšedního, úžasného, dokonalého. Může to být klidně romantická večeře v útulné restauraci, masáž ve wellness centru nebo prohlídka malebného historického hradu. Nyní nastává ten správný čas odměnit svou oblíbenou turistickou aktivitu svým hlasem ve velké letní soutěži „Ceny Kudy z nudy 2010“, jejíž druhý ročník vyhlásila agentura CzechTourism, provozovatel tuzemského turistického portálu www.kudyznudy.cz.
Kudy z nudy, Zdroj: kudyznudy.cz
Všechny turistické aktivity rozdělené do 17 turistických regionů, které jsou zaregistrovány na portálu www.kudyznudy.cz, už prošly odborným neveřejným sítem soutěže. Odborníci na cestovní ruch nominovali do druhého kola z každého regionu deset aktivit, celkem se tedy ve veřejném hlasování utká 170 turistických nabídek. Svůj hlas může veřejnost své oblíbené aktivitě věnovat počínaje 1. červencem a konče 31. srpnem 2010. Na stránkách www.kudyznudy.cz stačí kliknout na soutěžní banner a vyplnit interaktivní hlasovací formulář.
Vybírat lze z vyvážené nabídky nominovaných aktivit, která výborně reflektuje na možnosti trávení volného času v Česku. V boji o přízeň veřejnosti se utkají wellness centra, zoologické zahrady, muzea, hrady, zámky, aquaparky, ale i biofarmy, podzemní štoly, výrobny vánočních ozdob a jiné. „Lidé mohou kromě zavedených turistických cílů podpořit i zcela nové a originální projekty,“ říká vedoucí portálu Kudy z nudy Štěpánka Orsáková.
Kudy z nudy, Zdroj: kudyznudy.cz
Hlasovat je možné nejen prostřednictvím internetu, ale také na Dnech domácího cestovního ruchu, které se uskuteční v Liberci (17. července), Rožnově pod Radhoštěm (31. července) a Poděbradech (29. srpna). Hlasující mají možnost doplnit i svůj „horký tip“ a pomoci tak i nenominovaným aktivitám dostat se do hry. Odměnou za hlasování bude pro tři vylosované víkendový relaxační pobyt v Lázních Poděbrady.
Absolutní vítěz soutěžního klání, tedy ten, který obdrží od veřejnosti nejvíce hlasů, získá od agentury CzechTourism 100 000 korun. Zkrátka ale nepřijde ani 17 regionálních vítězů, ani ostatní nominovaní. CzechTourism všem zajistí nadstandardní propagaci. Před vánočními svátky se navíc do rukou čtenářů dostane kniha Kudy z nudy, jež představí všechny účastníky soutěže. Ti budou také přednostně prezentování na akcích pořádaných agenturou.
Cílem soutěže je podpora a oživení domácího cestovního ruchu a motivace českých turistů k cestování po tuzemsku. Vítězem prvního ročníku se stalo Techmania Science Center v Plzni a Tajemné prohlídky znojemského podzemí.
Více informací o soutěži naleznete na www.kudyznudy.cz.