V hlavní roli: česnek, sýr, dýně, pečivo, … Myslíte, že následující článek bude návodem na přípravu dobré večeře? Mýlíte se! To jsou jen jedni z klíčových aktérů fotografií Carla Warnera.
Na první pohled vypadá vše zcela normálně – krajina teplého Toskánska, Eiffelova věž viděná z útulné kavárničky nebo Velká čínská zeď zalitá slunečními paprsky. Avšak když se podíváte pozorněji, zjistíte, že vše je jinak. Italská scenérie je celá tvořena česnekem, špenátem, paprikami, fazolemi. Ani základním stavebním prvkem Čínské zdi není kámen – je to ananas.
Ale právě vyvolání dojmu skutečné reality je stěžejním cílem britského fotografa a umělce. Carl Warner začal se studiem ilustrace, brzy však přesídlil k oboru, který mu byl bližší. Sám v různých rozhovorech přiznává, že právě fotografií může sdělit více než jen obrazem.
Foodscapes – v hlavní roli jídlo
První krajina jídla (v originále se pro jeho styl vžilo označení Foodscapes, což je zkratka z původního Food Landscapes) vznikla náhodně, když ve snaze o objevení nového směru tvorby nalezl Carl Warner na trhu houbu, která v něm evokovala představu velkých cizokrajných stromů.
Z jednoho konkrétního nápadu pak byl jen krůček k celkové koncepci fotografií zachycujících známá místa v netradičním chutném podání.
Tvorba samotné fotografie zabere mnoho času – od hodin strávených v supermarketech a na tržištích při hledání ideálních tvarů zeleniny a jiných ingrediencí přes skici celkového nápadu, aranžování, focení až k dokreslování v počítačových editorech.
Carl Warner tak spolupracuje s řadou stylistů a výrobců modelů. Samotná fotografovací část vyjde dle jeho vlastních slov asi na dva až tři dny a několik dní se posléze pracuje na retušovacích úpravách.
Carl Warner vytváří zcela poživatelné fotografie
Zdroj: carlwarner.com
Carl Warner v rámci své reklamní kampaně spolupracuje s několika firmami v oblasti potravinářství a reprezentuje i několik potravinářských produktů. Publikoval dvě knihy, přičemž jednu zaměřil přímo pro dětské čtenáře a pomocí barevné terapie se snaží přesvědčit malé školáky o atraktivitě a prospěšnosti ovoce a zeleniny.
Carl Warner může mít odpůrce neuznávající komerčnost jeho tvorby, může mít příznivce, kteří vyzdvihují originalitu děl, ale upřímně řečeno, když si odmyslíte spousty lepidla potřebného k tvorbě krajinky, dokážete si představit, že byste se zakousli do Mony Lisy nebo olizovali zeď Sixtinské kaple? Na druhou stranu Warnerova Candy Cottage přímo dýchá dojmem sladkého pokušení tak jako naše česká perníková chaloupka.