Tvorba Caroliny Herrery je v módním světě už třicet let synonymem pro ženskou krásu. I když by rozhodujícím faktorem úspěchu návrháře mělo být umění nedostatky zahladit a propustit ženské přednosti, často je jím hlavně co nejvíc šokovat. Carolina se ale cestou extravagance ani jít nepokoušela.
Snové modely Caroliny Herrery, Zdroj: youtube.com
Narodila se 8. ledna 1939 v Caracasu do rodiny, která patřila k venezuelské smetánce. Na nátlak rodičů se v 18 letech vdala za Guillerma Behrense Tella. I jeho rodina se řadila k místní elitě. Narodily se jim dvě dcery, ale manželství dlouho nevydrželo. Nedlouho po rozvodu Carolina nahlédla do třpytivého světa módy jako publicistka u italského návrháře Emilia Pucciho.
Se svým budoucím manželem Reinaldem Herrerou patřili mezi známé osobnosti, které navštěvovaly proslulý newyorský klub Studio 54. A právě díky němu se Carolina začala každoročně objevovat v mezinárodních žebříčcích nejlépe oblékaných žen. Ale teprve až v roce 1980 svoji zálibu v módě a navrhování oblečení zhmotnila do své první samostatné kolekce.
Dítě štěstěny
Protože její šaty měly nebývalý úspěch, přestěhovala se s celou rodinou do New Yorku, kde založila vlastní módní značku s jednoduchým názvem Carolina Herrera. Umění být ve správný čas na správném místě s tou pravou nabídkou, která dokáže pokrýt momentální hladovou poptávku, se někdy zdá být nemožné dosáhnout. Nebo je to vše jen náhoda, možná osud.
Jarní kolekce Caroliny Herrery
Ať tak či tak, Carolinina značka se brzy stala velmi žádanou ve specializovaných obchodech a bohaté ženy propadly kouzlu slavnostních modelů. Na nich je znát, s jakou uvolněnou hravostí a nesvázaná konvencemi dala Carolina svým zákaznicím jednu z nejpoužívanějších ženských zbraní. Na svých modelech ponechává místo pro fantazii, pro objevování zahaleného tajemství. Pro touhu objevit tu záhadnou záhadu.
Jarní kolekce
Na zářijovém týdnu módy v Paříži představila návrhářka svou kolekci pro sezónu, která už neodbytně klepe na dveře. Inspirací jí byl tradiční korejský oděv z osmnáctého století. Na modelech se často objevovaly potisky květin vyzývající po procházce botanickou zahradou. Jemné křehké orchideje, lilie, ale i obyčejné luční květiny jako třeba kopretiny, sedmikrásky nebo blankytné pomněnky.
Inspirace východní kulturou
Výraznými doplňky se staly originální pásky a hlavně široké slaměné klobouky. V Koreji obvykle zdobí hlavy mužům, ale když rovnoprávnost, tak proč ji nemít i u klobouků, byť hrají vedlejší roli. Ta hlavní patřila vyšívaným halenkám asymetrického střihu, hedvábným halenkám s vázačkou, pouzdrovým šatům, korzetům a dlouhým róbám. Carolina při inspiraci Koreou neopomněla ani její voňavou barevnost.
V roce 2004 získala od CFDA ocenění Návrhářka roku v kategorii ženského oblečení. Nejlépe její práci vystihují slova samotné Caroliny: „Mám ráda myšlenku elegance a komplikovanosti, ale pokud je součástí oblečení nebo parfému, musí ta komplikovanost vypadat jednoduše.“