PPC reklamy jsou pro mnoho projektů elektronického obchodování cenným zdrojem nových zákazníků. Často je ale třeba překonat několik překážek, než začnou fungovat a přinášet ovoce.
Mezi nejčastější chyby začátečníků patří nejen nízká účinnost, ale také časté blokování inzerátů. Na druhou stranu odmítnutí reklamy často trápí i zkušené odborníky na PPC.
Zdroj: elements.envato.com
Hned na začátku je třeba zmínit, že každá reklamní platforma má trochu jiná pravidla. Například společnost Google velmi pečlivě hlídá, které reklamy jsou v pořádku a které už ne. PPC reklama spustenie je tedy pouze prvním krokem, ale abyste se vyhnuli okamžitému blokování reklamy, vyplatí se znát nejčastější důvody.
Velká písmena v reklamě
Pokud chcete zapůsobit tím, že část inzerátu napíšete velkými písmeny, rychle na to zapomeňte. V reklamách Google nelze používat slova psaná velkými písmeny, snad s výjimkou názvů značek, produktů a běžných zkratek.
Zdroj: elements.envato.com
Chyběly vám vykřičníky?
Podobné pravidlo platí, pokud to přeženete s vykřičníky, protože existuje pravidlo, že v inzerátu může být umístěn pouze jeden vykřičník. Pokud například inzerujete pracovné oblečenie za nejlepší ceny, musíte upoutat pozornost jinak než výrazným vykřičníkem.
Ochrana autorských práv
U reklam PPC může být problematické, pokud používáte název značky jiné společnosti nebo cokoli jiného, co je chráněno autorskými právy. V těchto případech je lepší použít obecný termín – například zdravá detská strava místo konkrétní značky.
Zdroj: elements.envato.com
Prvky výzvy k akci (Call To Action)
Častým důvodem blokování reklamy jsou různé slogany, jako například „klikněte zde“ a podobně. Text reklamy byste měli navrhnout tak, aby přirozeně vyvolal zájem o kliknutí na odkaz.