Umění pomáhat – takové označení dostal Baletní galavečer, který proběhl v neděli 22. listopadu v nádherných prostorách Divadla na Vinohradech. Posláním této akce, která se konala pod záštitou primátora hlavního města Prahy Pavla Béma a Výboru dobré vůle – Nadace Olgy Havlové, bylo na vstupném vybrat co nejvíce peněz a ty pak použít na nákup zdravotních a kompenzačních pomůcek pro zdravotně postižené. Baletním galavečerem provázel soubor Mladý balet Praha z Taneční konzervatoře Ivo Váni – Psoty v Praze. Akce se zúčastnili i baletní velikáni, jako například Barbora Kohoutková nebo Michal Štípa.
Samotný baletní program byl rozvržen do tříperfektně propracovaných částí. Hned v prvním baletním programu, Chopiniana, vystoupil již zmiňovaný Michal Štípa, první sólista Národního divadla v Praze a držitele ceny Thalia. Jeho vynikající a okouzlující výkon byl umocňován též výkonem souboru Mladého baletu v Praze. V původní Fokinově verzi baletu vytvořené v roce 1907 se tak na pódiu objevila mimojiné i spousta baletek, které prokázaly nejen cit, ale i sílu, dominanci i naprostou důvěru k jejich tanečnímu partnerovi, zmiňovanému Michalu Štípovi.
Druhou část programu tvořilo dvacet jednotlivých baletních fragmentů. Uchvacující zde byla nejen Barbora Kohoutková, prima balerína baletu v Helsinkách, Mnichově či Bostonu, ale i mnoho dalších zúčastněných. Leckdy až nadlidské výkony předvedli studenti i absolventi Taneční konzervatoře v Brně nebo Taneční konzervatoře Ivo Váni-Psoty, kteří vystupují v různých divadlech po celé České republice. Nezapomenutelný zážitek připravil divákům Richard Ševčík z divadla J. K. Tyla v Plzni, který svými propracovanými a dokonalými skoky rozburcoval a roztleskal celé publikum již během svého tance. Skvostná a úžasná Barbora Kohoutková se předvedla ve třech vstupech, a to ve fragmentu Umírající labuť, Raymonda – variace Raymondy a naposledy pak v Donu Quijotovi – Fandango, a to v podání s Radkem Šulem.
Poslední část se odehrála ve stylu moderního baletu. Rychlejší rytmy třetího celku dokonce roztančily některé diváky. Ti mohli po pěti kratších ukázkách zhlédnout Osud Carmen, taneční skladbu o čtyřech obrazech plných nejen vášnivého tance, ale i dokonalých hereckých výkonů všech tanečníků.
Tři hodiny strávené v Divadle na Vinohradech tak přinesly nejen úžas nad výkony výborných tanečníků, potěšení z kultury, ale také pomoc handicapovaným spoluobčanům.