Tmané pivo s výraznou nasládlou chutí začal vyrábět Arthur Guinness už v roce 1759 v malém pivovaru v Dublinu. Síla značky Guinness je spojená především s nápaditou reklamou. Podívejte se na spoty, které vytvořily z tohoto piva ikonu.
Reklamy často pracují s tématem „magické“ přitažlivosti piva Guinness, Zdroj: youtube.com
S reklamními kampaněmi začal Guinness kolem roku 1930. Tehdejší inzeráty a plakáty navržené reklamní agenturou Benson´s advertising se v dnešní době staly předměty sběratelské hodnoty. My vám přinášíme výběr toho nejlepšího, co bylo pro budování značky Guinness natočeno v posledních dvou desetiletích.
Chinese whispers (Čínská přání)
Rok výroby: 2009
Věděli jste, že: Tohle byla vůbec první globální reklama na pivo Guinness, která křižovala Evropou, Afrikou, a dokonce i částí Asie. Její zveřejnění proběhlo u příležitosti 250. výročí podepsání nájemní smlouvy na pivovar St James Gate v Dublinu.
The YouTube ID of YogcVETsm1Q&feature is invalid.
Pro distribuci byly vytvořeny dvě verze této reklamy: tu první můžete vidět v naší ukázce. V druhé „serióznější“ verzi je jméno Arthur ponecháno beze změny v celém textu reklamy.
Slide (Skluzavka)
Rok výroby: 2009
Věděli jste, že: Tuhle reklamu natočil Craig Gillespie, který režíroval film Lars a jeho vážná známost a nejnovější remake filmu Noc hrůzy. Film bude k vidění v českých kinech od října tohoto roku.
The YouTube ID of vHURiTjidrI&feature is invalid.
Televizní spot navrhla reklamní agentura z New Yorku, kde se také reklamní příběh odehrává, především pro americké publikum. Proto slyšíte ten americký přízvuk, vidíte americký styl a vůbec všechno.
Surfer (Surfař)
Rok výroby: 1999
Věděli jste, že: Tahle reklama byla zvolena nejlepší reklamou všech dob stanicí Channel 4 a týdeníkem The Sunday Times. Kampaň měla rozpočet zhruba 6 milionů liber a režisérem byl Jonathan Glazer, který režíroval například Sexy bestie.
The YouTube ID of zff9hVH3ptY&feature is invalid.
Reklama používá podobnou techniku jaká byla užita ve filmu Knightmare, to znamená „modré“ digitální studio. V reklamě byly modré části vymazány a do příslušných oblastí byli umístěni koně. Protentokrát se zde režisér obešel bez křiku dětí.
Giant Domino Village (Obří Domino vesnice)
Rok: 2007
Věděli jste, že: Tahle reklama byla natočena v malém městě v Argentině a natáčení trvalo více než týden. Reklama byla součástí kampaně za 10 milionů liber a natočil ji stejný režisér, který dělal spot na Sony Bravia se skákajícími míčky.
The YouTube ID of mAQiuutkxdU&feature is invalid.
Takže zadavatelé věděli, že to, co tenhle chlapík natočí, bude určitě hodně dobré.
Best Mates (Nejlepší kámoši)
Rok výroby: 2006
Věděli jste, že: Režisérka Lynn Fox spolu s producentem Nickem Glendinning natočila snímky ledové krajiny v Grónsku a v Mar de la Plata v centrální Argentině.
The YouTube ID of 7DVCZB4bM8M&feature is invalid.
Když byl reklamní spot poprvé zveřejněn, objevilo se několik banálních námitek od aktivistů za práva zvířat, kteří měli obavy o zdraví tučňáků. To ale jen do té doby, než to bylo odhaleno, že všichni byli vytvořeni digitálně (myslím tím tučňáky, ne aktivisty). Za zmínku určitě stojí, že jakékoliv video, v němž zvířata jednají jako lidé, mělo vždy velký úspěch.
Bring It to Life (Oživte to)
Rok výroby: 2009
Věděli jste, že: Během natáčení lesních scén v Kanadě byla taková zima, že se některé stromy zachycené v reklamním spotu zlomily na polovinu. Natáčení tedy probíhalo v opravdu drsném prostředí.
The YouTube ID of -pgA8Z7lFVE&feature is invalid.
Příroda je sice mocná, ale ne všechno v reklamním spotu bylo tak originální, jak to ve finále vypadá. Například čtyřiceti pěti ženám trvalo šest dní ručně ušít umělou trávu.
Dancing man (Tančící muž)
Rok výroby: 1994
Věděli jste, že: Chlapík tančící kolem pinty Guinnesse je irský herec Joe McKinney, který u nás ale není příliš známý. Reklama měla v roce 1995 úspěch i v hitparádách díky hudebnímu doprovodu Guaglione od Pereze Prada.
The YouTube ID of 69MpLiYhsXw&feature is invalid.
Reklama měla takový úspěch, že si ji Guinness znovu koupil v roce 2009 pro Severní Irsko.
noitulovE (To je evolution pozpátku. Geniální, že?)
Rok: 2005
Věděli jste, že: Tu-tu-tu-tuuuune je vlastně song „Rhythm of Life“ od Sweet Charity. Tato reklama vyhrála zlatou medaili v kategorii alkoholických nápojů i stříbrnou medaili za nejlepší reklamní spot do 60 sekund.
The YouTube ID of EoLwfkRvLfk&feature is invalid.
Reklama byla také oceněna jako nejlepší v kategori filmové reklamy na BTAA. Opravdu klobouk dolů.
Hands (Ruce)
Rok výroby: 2006
Věděli jste, že: Guinness původně začal se spotem Hands jako s virální kampaní. Tento krátký film produkovaný Michaelem Schlingmannem si připsal na účet téměř milion „kliknutí“ od data zveřejnění na webu.
The YouTube ID of OLLrlrGKlXY&feature is invalid.
Schlingmann spolupracoval na Hollywoodských snímcích jako Space Jam, Ztraceni ve vesmíru, Mrtvá nevěsta nebo na loňské Alence v říši divů. Reklama obdržela řadu ocenění na nejrůznějších festivalech a přehlídkách.
Swimblack
Rok výroby: 1998
Věděli jste, že: Spot byl natočen v odlehlé italské vesničce Monopoli a v davových scénách vystupují místní vesničané. Takže žádné napodobeniny! Cílem kampaně bylo zvrátit negativní názor spotřebitelů na dobu potřebnou pro správné načepování pinty piva Guinness. Tato doba byla byla stanovena na 119,5 sekundy a bylo doporučeno výčepním a barmanům, aby ji dodržovali.
The YouTube ID of EZbMSCuGl3k&feature is invalid.
Toto geniální dílko je druhou z našich reklam Guinness, která byla režírována „sexy bestií“ Jonathanem Glazerem, který také dělal slavnou reklamu pro Stellu Artois Ďáblův ostrov.