Paraziti 20. století, nebo sirotci internetu? V módním průmyslu a odvětvích jemu blízkých je to past na myši, které se nevyhnete. Pokud jsou vaše džíny příliš úzké, váš hudební vkus příliš mainstreamový a obroučky vašich brýlí příliš silné, běda vám!
Kdo je hipster a kdo ne? A záleží na tom vůbec?, Zdroj: youtube.com
Obecně slovo mainstream je u hipsterů hodně oblíbené. Za hipstera můžeme označit mladého člověka s velkým zájmem o hudební kulturu milujícího převážně indie rock. Má rád nezávislé filmy, módu a vůbec vše, co je mediálně nezávislé, neotřelé a běžný člověk o tom nikdy neslyšel. Tato definice však naprosto neguje hlavní myšlenku hipster kultury, a to být odlišný a vymykat se normálu. Není tedy divu, že sami hipsteři označení hipster nesnášejí.
Být hipsterem znamená vytvářet vlastní styl, mluvit jazykem, který znamená ironii pro ostatní hipstery, ale mate vnější mainstreamový svět, což zapříčiňuje nesouhlas a kritiku ostatních.
Co spojuje subkulturu, je paradoxně její nechuť k hlavnímu proudu. Je zajímavá pouze tehdy, je-li utajená a okolní svět jí nerozumí. V momentě, kdy se však subkultura dostane do širšího povědomí, a tudíž je přístupná mainstreamu, ztrácí svůj smysl. Proto pokud je módní stylisté používají jako námět módních editoriálů, autentičnost hipsterů zaniká.
Jak tedy poznat hipstera?
Je těžké popsat vnější charakteristiky hipstera, protože tato subkultura není založena na specifických charakteristikách, ale na ponětí o stylu jako takovém. Jedná se spíš o soutěž, jak být co nejvíc odlišný, divný, nejvíc indie, nejvíc anti-mainstream, nejvíc osobitý a jedinečný.
Bohužel v moderní době každý pokus o jedinečnost často vede k opaku.